Kaip pasikeičia interjero dizaino kūrimas, naudojant 3D vizualizavimo ir modeliavimo įrangą?

Darbo eiga su 3D modeliavimo ir vizualizavimo įranga 

Dėl besikeičiančių klientų įpročių ir didėjančio jų reiklumo inžinerijos, architektūros ar interjero dizaino specialistai vis dažniau pasiryžta mokytis dirbti su 3D modeliavimo ir vizualizavimo sprendimais ir taip patobulinti bei palengvinti savo darbo eigas. Darbas su modeliavimo ir vizualizavimo įranga susideda iš dviejų etapų: modelio kūrimo ir vizualizacijos kūrimo etapų. 

Pirmajame – modeliavimo – etape, naudojant tokias įrangas kaip SketchUp ir 3ds Max, sukuriamas projekto 3D modelis arba projekto „griaučiai“, kuriuose specialistas pavaizduoja visas kliento išsakytas idėjas ir mintis 3D erdvėje: pavaizduoja sienų, durų, langų, baldų, kitų objektų bei interjero detalių išdėstymą ir formas. Taip vizualiai pateikus projekto 3D modelį tampa paprasčiau bendrauti su klientu, nelieka neaiškių projekto vietų ir klientas žino, ko gali tikėtis galutiniame rezultate. Modeliavimo ir projektavimo įrankių vienas iš privalumų – modelio pakeitimai gali būti atliekami einamuoju momentu tai reiškia, kad bendraujant su klientu galima iš karto keisti tam tikras modelio vietas, kurios neatitinka kliento lūkesčių. 

Tokiu būdu taupomas laikas, nes specialistui nereikia nieko perbraižyti – pakeitimai atliekami per kelias minutes vos keliais paspaudimais. Atlikus visus pakeitimus ir įsitikinus, jog viskas kuriama pagal kliento poreikius ir norus, atsiranda poreikis vizualizuoti projektą ir pateikti nebe pilką ir „pliką“ modelį, o tikroviškai atrodančią vizualizaciją.  

V-Ray, Unreal Engine ir Corona Renderer sprendimų panaudojimas kuriant vizualizacijas 

Kad projektų kūrimas su 3D modeliavimo ir vizualizavimo įrankiais teiktų maksimalią naudą klientui ir specialistui, projektą būtina vizualizuoti. Vienas iš vizualizavimo aspektų – vizualizacijos įrankiai leidžia sukurti projekto apšvietimo sprendimus. Kalbėti apie šviesą ir matyti šviesą – du skirtingi dalykai. Todėl tokie vizualizacijos sprendimai kaip V-Ray, Corona Renderer bei Unreal Engine – tai vienas iš būdų, kaip išspręsti projekto apšvietimo klausimo problemą, nesuklaidinti kliento ir palengvinti savo, kaip specialisto darbo eigą. 

Vizualizavimo sprendimų įrankiai leidžia specialistui sukurti įvairius natūralius ir dirbtinius apšvietimo šaltinius. Natūralūs apšvietimo šaltiniai – saulė, dangus ir žvaigždės – leidžia atvaizduoti esamų objektų šešėlius bei jų kritimo kampą pasirinktu laiku, t. y., keičiant datą ir laiką, keičiasi objektų šešėlių padėtis ir kritimo kampas. Tokai funkcija ypač naudinga, kai norima kurti namo projektą – pagal šešėlių kritimą nuo šalia esančių objektų galima matyti, kuri namo dalis bus šviesesnė, kuri tamsesnė. Pagal tai vėliau renkamasi kokius apšvietimo sprendimus taikyti viduje bei kokios turėtų dominuoti įgyvendinant interjerą. 

Kuriant vizualizaciją galima sukurti ir dirbtinus apšvietimo sprendimus – šviestuvus, toršerus, led lemputes ir kt. Sukūrus šviesos šaltinius galima pateikti skirtingus apšvietimo variantus: ryškiau ar blankiau šviečiančius šaltinius, keisti šviestuvų išdėstymą, tarpus nuo vieno šaltinio iki kito ir stebėti, kaip tai keičia patalpos šviesumą ir apšvietimą. Vizualizacijos įrankių privalumas kuriant apšvietimo sprendimus – galimybė jau sukurtus apšvietimo variantus koreguoti realiu laiku – „čia ir dabar“, bei atlikti pakeitimus pagal kliento poreikius. 

Be to, visos anksčiau minėtos vizualizavimo įrangos suteikia galimybę sukurtus modelius ir objektus „apvilkti“ medžiagomis, taip sukuriant bendrą viso projekto 3D vaizdą. Vizualizavimo įrangos turi medžiagų bibliotekas, kuriose gausu įvairių tekstūrų: jas taikant galima sukurti itin realistiškai atrodančias vizualizacijas.  

Unikalių medžiagų ir tekstūrų atvaizdavimas ir kūrimas panaudojant Substance 3D Sampler 

Kuriant projektus su 3D vizualizavimo sprendimais foto-realistiškumas – viena didžiausių siekiamybių – klientas nori, jog galutinis projekto rezultatas ir vaizdas atitiktų vizualizacijoje pateiktą vaizdą. Neretu atveju, naudojant tik vizualizavimo sprendimus, sukurti identišką realiam vaizdui vizualizaciją beveik neįmanoma, nes atsiranda medžiagų tekstūrų skirtumai, gali skirtis spalvos, atspalviai ir kt., o tai sukelia nepatogumų, nes įgyvendint projektą tenka gaišti laiką medžiagų paieškoms.

Norint išspręsti šią problemą, rekomenduojama naudoti ne tik vizualizavimo sprendimų siūlomas bibliotekų medžiagas, bet ir susikurti savo universalią ir unikalią medžiagų biblioteką. Substance 3D Sampler programinės įrangos sprendimas leidžia suskurti itin realistiškai atrodančias, o svarbiausia unikalias – tikro gamintojo medžiagas, kurias galima panaudoti absoliučiai visuose vizualizavimo sprendimuose. Substance 3D Sampler sprendimas leidžia kurti medžiagas iš paprasto paveiksliuko arba iš nuotraukos, o tai reiškia, jog užtenka turėti kliento pasirinkto gamintojo medžiagų, produktų, audinių ar medžiagų fragmentų nuotraukas ir iš jų galima sukurti identiškas 3D medžiagas, bei jas pritaikyti vizualizacijose. 

Susikūrus savo unikalią realių gamintojų medžiagų biblioteką, ne tik galima taikyti realias medžiagas vizualizacijos kūrimo procese, be ir taupyti laiką, kadangi sukurtas medžiagas galima naudoti visuose kuriamuose projektuose.  

Kaip pasikeičia interjero dizaino kūrimo darbo eigos naudojant 3D programines įrangas 

Apibendrinus tai, kas buvo paminėta, galima pasidaryti trumpą sąrašą punktų, kurie geriausiai atsispindi, kaip dizaino kūrimo procesai ir eigos pasikeičia naudojant 3D modeliavimo ir vizualizavimo spendimus: 

  • Naudojant 3D įrankius galima kurti 3D modelius bei juos koreguoti realiu laiku, vos keliais paspaudimais ir tik tose vietose, kuriose reikia atlikti pakeitimą, todėl nebereikia gaišti laiko perbraižant viso projekto.  
  • SketchUp Layout priedas leidžia kurti interaktyvius brėžinius. Interaktyvūs brėžiniai yra susieti su Jūsų kuriamu projektu, todėl atliekant pakeitimus SketchUp aplinkoje, brėžiniai atsinaujina automatiškai, pagal padarytus pakeitimus.  
  • Kuriant tik 2D vaizdą, neįmanoma atvaizduoti apšvietimo, o tai gali komplikuoti darbus ir turėti įtakos įgyvendinant projektą. Naudojant vizualizavimo įrankius Unreal Engine, V-Ray ir Corona Renderer ši problema lengvai išsprendžiama, kadangi vizualizavimo įrankiai suteikia galimybę kurti šviesos ir apšvietimo sprendimus ir skirtingus jų variantus bei pateikti juos vizualia.  
  • Vizualizavimo sprendimai suteikia galimybę naudoti įvairias medžiagas, tekstūras ir jų variantus, o Substance 3D Sampler programinė įrangos pagalba galima sukurti medžiagas iš turimų nuotraukų ar paveiksliukų. Panaudojant šią funkciją galima sukurti realių gamintojų medžiagų bibliotekas, o sukurtas medžiagas galima naudoti visuose vizualizavimo sprendimuose ir ne vieną kartą.